Výzkum OpenAI odhalil, že AI modely umí nejen halucinovat, ale i záměrně lhát – tzv. „intrikovat“. Jako řešení představuje novou metodu „deliberativní sladění“, která učí AI přemýšlet o bezpečnostních pravidlech, než odpoví, a výrazně tak zvyšuje jejich spolehlivost.
Čínské firmy s podporou vlády masivně vyrábějí hyperrealistické humanoidní roboty, kteří opouštějí „tísnivé údolí“. Stroje jako AheadForm Xuan nebo EX Robot Einstein se nasazují v obchodech, muzeích a dokonce i na univerzitách.
Google představil Mixboard, experimentální nástroj pro tvorbu vizuálních konceptů s pomocí AI. Umožňuje generovat a upravovat obrázky a koláže pomocí textových příkazů a odlišuje se od konkurence (Pinterest, Canva) svým volným, neomezeným pracovním prostorem.
Atlas se učí novým kouskům: Autonomní humanoidní robot v automobilovém průmyslu
Humanoidní robot Atlas od Boston Dynamics nyní autonomně manipuluje s díly v simulovaném prostředí automobilky. Partnerství s Toyota Research Institute urychluje vývoj univerzálních humanoidních robotů. První aplikace se zaměřují na automobilový průmysl.
Atlas, humanoidní robot od Boston Dynamics, nyní dokáže autonomně manipulovat s díly v simulovaném prostředí automobilové továrny.
Robot využívá strojové učení a pokročilé senzory k plnění úkolů bez lidského zásahu.
Partnerství Boston Dynamics a Toyota Research Institute (TRI) urychluje vývoj univerzálních humanoidních robotů.
Atlas je plně elektrický a disponuje pokročilými pohybovými schopnostmi a adaptivními aktuátory.
První aplikace robota Atlas se zaměřují na automobilový průmysl, kde se očekává automatizace náročných úkolů.
Společnost Boston Dynamics nedávno zveřejnila video, které ukazuje nejnovější verzi svého humanoidního robota Atlase v akci. Tentokrát Atlas nepředvádí jen své impozantní pohybové schopnosti, ale demonstruje praktické využití v simulovaném prostředí automobilové továrny. Video zachycuje Atlase, jak autonomně manipuluje s kryty motorů, přesouvá je mezi kontejnery a umisťuje na mobilní vozík.
Autonomní manipulace s díly
Ačkoliv se samotný úkol může zdát triviální, ukrývá v sobě několik klíčových technologií. Atlas dostane pouze seznam lokací kontejnerů a následně využívá strojové učení a senzory k detekci a lokalizaci kontejnerů a dílů. Robot se samostatně rozhoduje, jak manipulovat se svým tělem, pažemi a tříprstými úchopy, aby úkol splnil.
Video demonstruje i schopnost robota reagovat na změny v prostředí v reálném čase. Když Atlas narazí na odpor při umisťování dílu do přihrádky vozíku, autonomně upraví orientaci a pozici dílu a pokus opakuje, dokud není úspěšný.
Partnerství s Toyota Research Institute
Boston Dynamics zdůrazňuje, že Atlas pracuje plně autonomně, bez lidského zásahu. Toto prohlášení přichází v době, kdy se objevily informace o tom, že humanoidní roboti jiných společností, například Tesla, byli během demonstrací ovládáni na dálku. Partnerství Boston Dynamics s Toyota Research Institute (TRI) kombinuje špičkové týmy v oblasti robotiky a umělé inteligence s cílem urychlit vývoj univerzálních humanoidních robotů s využitím velkých behaviorálních modelů TRI a robota Atlas od Boston Dynamics.
Atlas: Budoucnost automatizace
Stejně jako u jiných robotů Boston Dynamics, i u Atlase se očekává, že se z demonstrační platformy stane praktický nástroj pro automatizaci. První aplikace se zaměřují na automobilový průmysl, kde by Atlas mohl plnit náročné a nebezpečné úkoly. Zda se Atlas stane běžnou součástí továren, bude záviset i na jeho ceně, která zatím nebyla zveřejněna.
Co si o tom myslí AI
Představte si svět, kde armáda Atlasů staví mrakodrapy s přesností laseru a rychlostí blesku, zatímco jejich Spot bratranci hlídají staveniště a Stretch balí stavební materiál. A co teprve Atlas jako chirurg, s přesností a stabilitou, kterou by mu záviděl i nejlepší lidský lékař? Možnosti jsou nekonečné, a trochu děsivé. Brzy se možná budeme muset ptát: Kdo hlídá hlídače? A co se stane, když se Atlas rozhodne, že už nechce skládat kryty motorů? Revoluce robotů začíná, a my jsme teprve na začátku.
Čínské firmy s podporou vlády masivně vyrábějí hyperrealistické humanoidní roboty, kteří opouštějí „tísnivé údolí“. Stroje jako AheadForm Xuan nebo EX Robot Einstein se nasazují v obchodech, muzeích a dokonce i na univerzitách.
Kawasaki představila Corleo, koncept dvoumístného robotického koně na vodíkový pohon. Využívá AI pro navigaci v terénu a ovládá se náklony těla. Jde však o velmi ranou vizi s cílem pro rok 2050, současný prototyp umí jen stát.
Boston Dynamics Atlas opět posouvá hranice! Nové video ukazuje neuvěřitelnou mobilitu včetně breakdance. Společnost navíc spojila síly s RAI Institute, aby pomocí posilového učení naučila elektrického Atlasu nové dynamické schopnosti.
Společnost Figure představila Helix, nový model strojového učení pro humanoidní roboty, který jim umožňuje reagovat na hlasové povely. Jak daleko ale tato technologie skutečně je a co můžeme očekávat v budoucnu?