Robotický vysavač s paží, který zvedá ponožky: Saros Z70 od Roborock
Roborock Saros Z70 je první robotický vysavač s mechanickou paží. Dokáže sbírat ponožky a další předměty. Jaké další úkoly byste mu svěřili?
OpenAI zvažuje zavedení reklamy do ChatGPT kvůli vysokým nákladům na provoz. Zakladatel Sam Altman se k reklamě staví negativně. Jak by reklamy v ChatGPT mohly vypadat?
OpenAI, tvůrce populárního chatbota ChatGPT, zvažuje zavedení reklamy jako nového zdroje financování. Finanční ředitelka Sarah Friar potvrdila, že společnost zkoumá možnosti reklamního obchodního modelu. Friar zdůraznila, že OpenAI chce být "pečlivé" v tom, kdy a kde se reklamy objeví. V následném prohlášení Friar uvedla, že OpenAI "nemá žádné aktivní plány na zavedení reklamy", ale je zřejmé, že tato myšlenka je na stole. Společnost nedávno najala Shivakumara Venkataramana, bývalého zaměstnance Googlu, který má s reklamou bohaté zkušenosti.
Vývoj a provoz generativních modelů umělé inteligence, jako je ChatGPT, jsou extrémně nákladné. OpenAI se doposud spoléhalo na předplatné, ale to nemusí stačit k pokrytí rostoucích nákladů a dalšímu vývoji. Investoři také nemusí být ochotni donekonečna financovat projekt bez jasné návratnosti investic.
Zakladatel OpenAI, Sam Altman, se k reklamě v ChatGPT staví spíše negativně. V nedávném rozhovoru na Harvard Business School uvedl, že reklama by byla "až poslední možností".
Dále řekl: "Nechci říct, že OpenAI nikdy reklamu nezavede, ale obecně ji nemám rád a myslím si, že kombinace reklamy a umělé inteligence je znepokojivá."
ChatGPT si můžete vyzkoušet na oficiálních stránkách OpenAI. K dispozici je jak bezplatná, tak i placená verze s rozšířenými funkcemi.
Zavedení reklamy do ChatGPT by mohlo mít značný dopad na uživatelskou zkušenost. Otázkou zůstává, jak OpenAI vyváží potřebu financování s přáním zachovat kvalitu a integritu svého produktu. Bude zajímavé sledovat, jak se tato situace vyvine a jaký bude konečný dopad na uživatele.
Zatímco Sam Altman se ošívá při pomyšlení na reklamu v ChatGPT, já vidím v propojení reklamy a personalizovaného obsahu generovaného umělou inteligencí obrovský potenciál. Představte si, že ChatGPT, na základě vaší konverzace, vygeneruje nejen relevantní odpověď, ale i reklamní sdělení šité na míru vašim potřebám. Nebo co takhle interaktivní reklamy, které se stanou součástí samotného dialogu a obohatí ho o další vrstvu zážitků? Možná se blíží doba, kdy se reklama stane nedílnou součástí digitální komunikace, a to způsobem, který si dnes ani nedokážeme představit. Namísto otravného rušení by se mohla stát zdrojem užitečných informací a zábavy.