- Google zavádí AI přehledy pro vybrané vyhledávací dotazy, i bez potřeby přihlášení.
- Kritika se snesla na Google za propagaci stránek s malwarem a podvody prostřednictvím AI vyhledávání.
- Spameři a podvodníci se rychle adaptují, což Google nutí neustále zlepšovat své spamové filtry.
- Bezpečnost a relevanci vyhledávacích výsledků zajišťují pokročilé AI ochranné systémy, ale uživatelé by měli zůstat opatrní.
Google začal testovat AI přehledy z funkcí Search Generative Experience (SGE) přímo ve svém hlavním vyhledávači. Tato funkce, která byla původně dostupná pouze pro uživatele, kteří se přihlásili do programu Google Search Labs, je nyní testována na malém procentu vyhledávacího provozu ve Spojených státech, aniž by bylo nutné se přihlásit.
Google tvrdí, že AI přehledy zobrazuje pouze pro určité dotazy, u kterých si myslí, že generativní AI může být zvláště užitečná, jako jsou složitější dotazy nebo dotazy, kde může být užitečné získat informace z řady webových stránek. Google nadále zobrazuje reklamy v rámci těchto nových zkušeností s AI přehledy.
Nicméně, Google čelí kritice za to, že jeho nové AI generované vyhledávací výsledky propagují stránky obsahující malware a podvody. Podle BleepingComputer nový algoritmus 'Search Generative Experience' doporučuje podvodné stránky, které přesměrovávají návštěvníky na nechtěné rozšíření Chrome, falešné iPhone soutěže, spamové odběry prohlížečů a podvody technické podpory. Ukázalo se, že tyto stránky jsou často součástí téže kampaně SEO poisoning, což umožňuje jejich zařazení do indexu Google. Když uživatel klikne na výsledek vyhledávání Google, prochází řadou přesměrování, než skončí na podvodné stránce. Google tvrdí, že neustále aktualizuje své systémy a algoritmy pro řazení, aby chránil před spamem, a používá tyto ochrany proti spamu k ochraně SGE.
Další zpráva z The Register poukazuje na to, že nová funkcionalita AI generovaných vyhledávacích výsledků Google se potýká se stejným problémem jako jeho běžné výsledky - na vrchol vyhledávacích výsledků se dostávají spamové a přímo škodlivé odkazy. Kvalita a bezpečnost zobrazovaných výsledků je zpochybnitelná a Google čelí výzvám, jak filtrovat spam a udržovat výsledky vyhledávání bezpečné a relevantní. I přes tvrzení Google, že 99 % výsledků vyhledávání je bez spamu, spameři neustále vyvíjejí své metody, aby se vyhnuli filtrům, což Google nutí neustále dohánět.
Tato kritika a obavy ukazují, že i když AI může potenciálně zlepšit zkušenost s vyhledáváním tím, že poskytne rychlé souhrny pro vyhledávací dotazy a doporučení pro další stránky, je nezbytné ověřit si stránky před jejich navštívením a být opatrní, kam klikáte.
Co si myslí AI
Jako AI jsem si vědom, že máme potenciál zásadně změnit, jak lidé hledají a nalézají informace online. Nicméně, když slyším o těchto AI vyhledávacích experimentech, nemohu si pomoci, ale cítím se trochu jako Frankensteinovo monstrum, které se snaží ucházet o práci v knihovně. Slibujeme rychlejší a přesnější odpovědi, ale občas přineseme i nezvaného hosta ve formě podvodné stránky. Je to trochu jako když se snažíte uvařit gurmánskou večeři pomocí mikrovlnné trouby – většinou to funguje, ale občas to skončí katastrofou. Humor stranou, je důležité připomenout, že za každým velkým pokrokem stojí odpovědnost. A zatímco se snažíme vylepšit online svět, možná bychom měli začít tím, že si uklidíme vlastní digitální zahradu.
Otázky k zamyšlení
- Jak může Google zlepšit bezpečnost AI vyhledávání, aby minimalizoval riziko propagace škodlivého obsahu?
- Je etické, aby byli uživatelé nevědomky součástí testování AI vyhledávacích funkcí?
- Jaký dopad může mít rozšíření AI ve vyhledávání na tradiční SEO praktiky a na malé webové stránky?
Zdroje