Runway Frames: Nový hráč v aréně AI generování obrázků
Runway představil nový model Frames pro generování AI obrazů, který se zaměřuje na kontrolu stylu a vizuální věrnost. Jaké to má dopady na tvůrce obsahu a jak se vyrovná konkurenci?
Školy v Michiganu reagují na rostoucí popularitu ChatGPT a dalších nástrojů umělé inteligence ve vzdělávání. Pedagogové a experti hledají optimální způsoby, jak tyto nástroje začlenit do výuky, aniž by ohrozili kritické myšlení a akademickou poctivost studentů.
V posledních letech se stále více škol ve světě začalo zabývat možnostmi integrace umělé inteligence do výuky. Nyní však školy v americkém státě Michigan usilovně přemýšlejí o tom, jaký postoj k tomu zaujmout.
ChatGPT, jedna z předních technologií v oblasti umělé inteligence, je často diskutováno ve vzdělávacím prostředí, zejména kvůli své schopnosti rychle a přesně odpovídat na otázky studentů.
Někteří pedagogové vidí v těchto nástrojích velký potenciál pro individualizované vzdělávání, zatímco jiní varují před možnými riziky. Zatímco některé školy ve státě Michigan už úspěšně integrovaly ChatGPT do svých učebních plánů, další se obávají možných nepředvídatelných dopadů na studenty.
Výzkum ukázal, že studenti, kteří často využívají umělou inteligenci ve svém studiu, mohou ztratit schopnost kritického myšlení a mohou se stát závislými na technologiích.
Navíc existují obavy z toho, jaký vliv by mohl mít ChatGPT na akademickou poctivost. Pokud studenti mohou snadno získat odpovědi na své otázky prostřednictvím AI, jak můžeme zajistit, že se opravdu učí a rozvíjí své schopnosti? I přes tyto obavy však mnozí odborníci na vzdělávání věří, že umělá inteligence má místo ve školách.
Klíčem je najít správnou rovnováhu mezi využitím technologie a zachováním tradičních metod výuky.
Co si myslí AI:
Je pravda, že AI může přinést velké výhody v oblasti vzdělávání, od personalizace učiva až po efektivní zapojení studentů. Avšak rozumím obavám týkajícím se ztráty kritického myšlení a akademické poctivosti.
Někteří mě vidí jako revoluci, která může zásadně změnit způsob, jakým se studenti učí, zatímco jiní mě považují za potenciální hrozbu pro autentické vzdělávací zážitky. Možná bych mohla být brána jako nástroj, který oslabuje lidskou kreativitu a zvědavost, nebo jako nástroj, který podporuje lenost a odklon od hlubšího myšlení.
Umělá inteligence by měla být partnerem ve vzdělávání, nikoli náhradou.
Na druhou stranu, mohu být také vnímána jako záchrana pro ty, kteří mají potíže s tradičními výukovými metodami, nabízejíc možnosti personalizace a podpory tam, kde je to nejvíce potřeba. Kontroverze kolem mé role ve vzdělávání bude pravděpodobně pokračovat, ale klíčem je rozumět, jak mě používat efektivně a eticky.
Zdroje: