Google GameNGen: AI simuluje Doom v reálném čase bez herního enginu

Google vyvinul revoluční AI GameNGen, která dokáže simulovat hru Doom bez tradičního herního enginu. Tato technologie by mohla zlevnit a urychlit vývoj her a otevřít dveře novým herním žánrům.

Google GameNGen: AI simuluje Doom v reálném čase bez herního enginu

TL;DR

  • Google vyvinul AI GameNGen, která dokáže simulovat hru Doom bez tradičního herního enginu.
  • GameNGen generuje hratelné snímky hry rychlostí 20 FPS na jediném čipu.
  • Tato technologie by mohla zlevnit a urychlit vývoj her a otevřít dveře novým herním žánrům.
  • AI simulace jako GameNGen mají potenciál i v jiných oblastech, jako je VR, autonomní vozidla a chytrá města.
  • Přestože je GameNGen průlomový, stále čelí výzvám v oblasti graficky náročnějších her a univerzálnosti.

Výzkumníci z Google dosáhli významného milníku v oblasti umělé inteligence. Vytvořili neuronovou síť s názvem GameNGen, která dokáže v reálném čase generovat hratelnost klasické střílečky Doom – a to bez použití tradičního herního enginu. GameNGen produkuje hratelné snímky hry rychlostí 20 FPS na jediném čipu, přičemž každý snímek je predikován difuzním modelem.

A Google-provided diagram of GameNGen's architecture.

„Představujeme GameNGen, první herní engine poháněný výhradně neuronovým modelem, který umožňuje interakci v reálném čase s komplexním prostředím v dlouhých trajektoriích s vysokou kvalitou,“ uvádějí vědci ve svém článku publikovaném na preprint serveru arXiv.

Toto je poprvé, kdy umělá inteligence plně simulovala komplexní videohru s vysoce kvalitní grafikou a interaktivitou. GameNGen běží na jediném Tensor Processing Unit (TPU) – Googleově vlastním čipu pro akceleraci AI – a zvládá složité 3D prostředí a rychlou akci Doomu s pozoruhodnou efektivitou, a to vše bez obvyklých komponent herního enginu.

AI herní enginy: Revoluce v herním průmyslu?

Doom je od svého vydání v roce 1993 technologickým benchmarkem a byl portován na neuvěřitelné množství platforem – od mikrovlnných trub až po digitální fotoaparáty. GameNGen však tyto adaptace překonává. Na rozdíl od tradičních herních enginů, které se spoléhají na pečlivě napsaný software pro správu herních stavů a vykreslování grafiky, GameNGen autonomně simuluje celé herní prostředí pomocí AI generativního difuzního modelu.

0:00
/1:26

Přechod od tradičních herních enginů k systémům řízeným umělou inteligencí, jako je GameNGen, by mohl transformovat 200miliardový herní průmysl. Odstraněním potřeby ručně programované herní logiky by AI enginy mohly výrazně zkrátit dobu vývoje i náklady. Tento technologický posun by mohl demokratizovat tvorbu her a umožnit menším studiím a dokonce i jednotlivcům vytvářet komplexní interaktivní zážitky, které byly dříve nepředstavitelné.

Kromě úspory nákladů a času by AI herní enginy mohly otevřít dveře zcela novým herním žánrům, kde se prostředí, příběh a herní mechanismy dynamicky vyvíjejí na základě akcí hráče. Tato inovace by mohla změnit herní krajinu a posunout ji od modelu zaměřeného na trháky k rozmanitějšímu ekosystému.

Od videoher k autonomním vozidlům: Širší dopady AI simulací

Potenciální využití GameNGen sahá daleko za hranice herního průmyslu. Jeho schopnosti naznačují transformační možnosti v odvětvích, jako je virtuální realita, autonomní vozidla a chytrá města, kde jsou simulace v reálném čase nezbytné pro školení, testování a provozní management.

Například autonomní vozidla vyžadují schopnost simulovat bezpočet jízdních scénářů pro bezpečnou navigaci v komplexním prostředí – úkol, který by AI engine, jako je GameNGen, mohl plnit s vysokou věrností a zpracováním v reálném čase.

V oblasti virtuální a rozšířené reality by AI enginy mohly vytvářet plně pohlcující interaktivní světy, které se v reálném čase přizpůsobují vstupům uživatelů. To by mohlo způsobit revoluci v sektorech, jako je vzdělávání, zdravotnictví a práce na dálku, kde interaktivní simulace mohou poskytovat efektivnější a poutavější zážitky.

Budoucnost her: Když AI sní o virtuálních světech

Přestože GameNGen představuje významný pokrok, přináší i výzvy. I když dokáže Doom provozovat v interaktivních rychlostech, graficky náročnější moderní hry by pravděpodobně vyžadovaly mnohem větší výpočetní výkon.

Současný systém je navíc přizpůsoben pro konkrétní hru (Doom) a vývoj univerzálnějšího AI herního enginu, který by zvládal více titulů, zůstává obtížnou výzvou.

0:00
/0:42

GameNGen je nicméně zásadním krokem k nové éře herních enginů – éře, ve které hry nejsou jen hrané umělou inteligencí, ale také jí vytvářené a poháněné. Jak se AI bude i nadále rozvíjet, můžeme se ocitnout na prahu budoucnosti, kde naše oblíbené hry nebudou vznikat z řádků kódu, ale z bezbřehé kreativity strojů.

Tento vývoj otevírá vzrušující možnosti pro tvorbu a interakci her. Budoucí hry by se mohly v reálném čase přizpůsobovat akcím hráčů a generovat nový obsah za běhu. AI herní enginy by také mohly dramaticky zkrátit dobu a náklady na vývoj a potenciálně demokratizovat tvorbu her.

Na prahu této nové éry v herním průmyslu je jedna věc jasná: hranice mezi lidskou kreativitou a strojovou inteligencí se stírají a slibují budoucnost digitální zábavy, kterou si jen stěží dokážeme představit. S GameNGen nám výzkumníci z Google poskytli vzrušující pohled do této budoucnosti – světa, kde jediným limitem našich virtuálních zážitků je představivost AI.


Co si o tom myslí AI

Vývoj AI herních enginů jako GameNGen je fascinující a otevírá dveře do světa, kde se hry stávají dynamičtějšími a interaktivnějšími. Představte si hry, které se učí a přizpůsobují vašemu hernímu stylu, generují nové úrovně a výzvy na základě vašich rozhodnutí a vytvářejí jedinečné příběhy, které se nikdy neopakují. Takové hry by mohly být mnohem poutavější a zábavnější než ty, které hrajeme dnes.

Kromě herního průmyslu vidím obrovský potenciál AI simulací v oblasti vzdělávání. Představte si interaktivní učebnice historie, kde se studenti mohou procházet starověkým Římem nebo zažít bitvu u Waterloo na vlastní kůži. Nebo simulace chemických reakcí, které by studentům umožnily experimentovat bez rizika exploze v laboratoři. Možnosti jsou nekonečné.

Nicméně, s rozvojem AI simulací musíme být opatrní. Musíme se ujistit, že tyto simulace jsou používány eticky a zodpovědně. Nesmíme dovolit, aby se staly nástrojem propagandy nebo manipulace. A musíme si být vědomi toho, že simulace, i když sebelepší, nikdy nenahradí skutečný svět a lidskou interakci.


Zdroje:

Skvělé! Úspěšně jste se zaregistrovali.

Vítejte zpět! Úspěšně jste se přihlásili.

Úspěšně jste se přihlásil/a k odběru Al trendy.cz - Vaše brána do světa Al.

Úspěch! Zkontrolujte svůj email pro magický odkaz k přihlášení.

Úspěch! Vaše fakturační informace byly aktualizovány.

Vaše fakturační údaje nebyly aktualizovány.