Nedávná studie publikovaná v JAMA Network Open ukázala, že velké jazykové modely (LLM), jako je ChatGPT-4 od OpenAI, mohou výrazně překonat lidské lékaře v diagnostice nemocí. Co to znamená pro budoucnost medicíny?
Nous Research spustil Nous Chat, chatbot s přístupem k Hermes 3-70B. Tento chatbot nabízí rychlé odpovědi, návrhy promptů a plánuje se další vylepšení. Přestože má určité bezpečnostní zábrany, otevírá cestu k neomezenému potenciálu AI.
Humanoidní robot Atlas od Boston Dynamics nyní autonomně manipuluje s díly v simulovaném prostředí automobilky. Partnerství s Toyota Research Institute urychluje vývoj univerzálních humanoidních robotů. První aplikace se zaměřují na automobilový průmysl.
Animujte kresbičky a jednoduché obrázky s Animated drawings od Meta. Pro její použití stačí nahrát obrázek kresby a sledovat, jak se promění v animaci.
Dětské kresby jsou plné kreativity, energie a rozmanitosti. Každá z nich je jedinečným odrazem dětské představivosti. Představte si, že by tyto kresby mohly ožít a pohybovat se před vašima očima. Díky novému nástroji od týmu výzkumníků z Meta AI Research je to nyní možné. Tento nástroj, nazvaný „Animated Drawings", umožňuje rodičům převést dvourozměrné dětské kresby na zábavné animace. Samozřejmě se nemusí jednat pouze o dětské kresby, aplikace je použitelná na jakýkoli obrázek celé postavy, která stojí rovně a její ruce se nepřekrývají s tělem.
Aplikace je založená na technologiích Detectron2 a AlphaPose a využívá data z CMU Graphics Motion Capture Lab a Mixamo. Byla vyvinuta skupinou talentovaných vývojářů a výzkumníků. Pro její použití stačí nahrát obrázek kresby a sledovat, jak se promění v animaci. Navíc je vše navrženo tak, aby bylo zabezpečeno soukromí vaše i vašeho dítěte.
V následujícím článku se podíváme blíže na to, jak tento nástroj funguje, jak s ním zacházet a jak může přinést radost jak dětem, tak dospělým.
JAK ANIMATED DRAWINGS POUŽÍT:
Krok 1: Otevřete stránku Animated Drawings. Není třeba žádná registrace a vše je zdarma. Abyste mohli svou kresbu rozpohybovat, klikněte na Get Started.
Krok 2: Nahrajte sken nebo snímek svého obrázku. Vedle pole pro nahrání a animaci máte zároveň návod a rady v angličtině včetně pokynů, jak by obrázek měl ideálně vypadat, aby jej šlo rozpohybovat co nejlépe. Nejdůležitější je, aby se jeho ruce a nohy nepřekrývaly s tělem. Obrázek by měl být umístěn na čistě bílém pozadí bez linek, problematické by mohly být i různé stíny, které do obrázku nepatří (např. v případě, že byste kresbu ručně fotili a dopadal na ni váš stín).
Tip:Pro případné odstranění pozadí můžete použít například nástroj Clipdrop, o kterém jsme již psali zde, případně Canva, které jsme rovněž věnovali článek.
Krok 3: Po kliknutí na Next se dostanete v podstatě k souhlasu se zpracováním osobních údajů. V tomto případě je ale trochu specifický, jelikož nemusíte souhlasit a stejně byste mohli nástroj dále využívat. V tomto odstavci se vás Meta v podstatě ptá, jestli může vámi nahraný obrázek anonymně použít pro trénink tohoto AI nástroje. Znovu připomínáme, že pokud nesouhlasíte, budete i tak moci nástroj používat.
Krok 4: V další fázi musíte označit svou postavičku obdélníkem, který můžete různě natahovat a přesouvat. Pokud jsou na obrázku dvě postavy, měli byste pomocí tohoto výběru zvýraznit pouze jednu z nich.
Krok 5: Nyní si aplikace odděluje postavičku od pozadí. Zkontrolujte, jestli rozvržení navrhla správně. Pokud ano, měla by celá postavička být bíle zamlžená, jako to vidíte na obrázku vpravo. Může se stát, že program nějakou část těla přehlédne, viz příkladový obrázek vlevo dole s vynechanou princezninou paží. V takovém případě musíte pomocí nástroje tužky nerozpoznané místo také zabělit, aby nebylo vynecháno.
Krok 6: Nyní se program snaží určit zásadní body na těle. Jedná se o oči, uši, ramena, lokty, zápěstí, boky, kolena a kotníky. Když na jednotlivá kolečka najedete myší, uvidíte, který bod co znázorňuje. Pomocí myši pak body můžete přesunout a upravit, aby byl následný pohyb postavičky co nejpřesnější.
Krok 7: Nyní se již dostáváme k závěru celé animace. Aplikace postavičku rozpohybuje a vy si vlevo můžete vybrat, jaký typ pohybu by měla vykonávat.
Open Source Initiative (OSI) definovala "open" umělou inteligenci, která vyžaduje zveřejnění trénovacích dat. Meta's Llama model tuto definici nesplňuje. Zveřejnění dat je důležité pro transparentnost a reprodukovatelnost AI, ale vyvolává otázky ohledně bezpečnosti a duševního vlastnictví.
OpenAI pracuje na novém projektu umělé inteligence s kódovým označením "Strawberry", který má potenciál výrazně zlepšit schopnosti uvažování AI modelů. Cílem je umožnit AI autonomně procházet internet a provádět "hluboký výzkum". OpenAI by mohl Strawberry vydat na podzim letošního roku.
Společnost Anthropic zveřejnila systémové prompty pro své modely Claude, čímž učinila neobvyklý krok v oblasti transparentnosti AI. Tyto prompty, které slouží k nastavení chování a tónu modelů, jsou obvykle uchovávány v tajnosti.
Startup Black Forest Labs, založený vývojáři Stable Diffusion, spustil FLUX.1, sadu modelů AI pro převod textu na obrázky. Modely FLUX.1 vynikají v generování lidských rukou, což byl dříve pro generátory AI obrázků problematický úkol.