Projekt Sid: AI boti v Minecraftu zavádějí daně a šíří pastafariánství

Projekt Sid simuluje lidské chování ve vesnici s 1000 AI boty v Minecraftu. Boti si volí role a šíří pastafariánství. Experiment ukazuje komplexní interakce AI a otevírá nové možnosti pro výzkum a simulaci společností.

Projekt Sid: AI boti v Minecraftu zavádějí daně a šíří pastafariánství

TL;DR

  • Startup Altera vytvořil simulaci v Minecraftu s až 1000 AI agenty.
  • Agenti se samovolně rozdělili do rolí, vytvořili společenská pravidla a šířili memy a náboženství.
  • Experiment ukazuje potenciál AI pro simulace lidského chování a interakce.
  • Výzkumníci chtějí vytvořit "digitální lidi", kteří s námi budou žít a pomáhat nám.

Vědci vytvořili v Minecraftu vesnici obývanou tisícovkou botů řízených umělou inteligencí. Projekt s názvem Sid ukazuje, jak AI agenti dokáží napodobovat komplexní lidské chování ve virtuálním prostředí. Boti si dynamicky volí role ve vesnici, budují, obchodují a dokonce šíří vlastní náboženství. Projekt ukazuje, jak AI agenti s pomocí velkých jazykových modelů (LLM) dokáží samovolně vytvářet komplexní sociální struktury.

Dynamické role a pastafariánství

Boti v projektu Sid nejsou předem naprogramováni s pevnými úlohami. Místo toho si dynamicky volí profese podle potřeb vesnice. Někteří se stávají farmáři, jiní horníky, obchodníky či staviteli. Jejich chování se přizpůsobilo jejich roli – umělci trávili čas sbíráním květin, farmáři shromažďovali semena a stráže stavěly ploty. V rámci simulace agenti dokonce hlasovali o změnách daňového systému a šířili memy. Zajímavostí je, že boti spontánně začali šířit pastafariánství, fiktivní náboženství založené na uctívání Létající špagetové příšery. Toto emergentní chování ukazuje, jak komplexní interakce mohou vzniknout i z relativně jednoduchých pravidel.

Simulace komplexních systémů

Projekt Sid nabízí unikátní pohled na to, jak se AI agenti učí a adaptují v dynamickém prostředí. Výzkumníci mohou sledovat, jak se formují sociální struktury, jak se šíří informace a jak se vyvíjí ekonomika vesnice.

Tento experiment je součástí širšího výzkumu, který se snaží pomocí simulovaných agentů modelovat reakce lidských skupin na nové ekonomické politiky a další intervence. Zakladatel Altery, Robert Yang, vidí v tomto projektu první krok k vytvoření rozsáhlých "AI civilizací", které by mohly koexistovat s lidmi v digitálním prostoru.

"Skutečná síla AI se projeví, až budeme mít skutečně autonomní agenty, kteří mohou spolupracovat ve velkém měřítku," říká Yang.

Jak si to vyzkoušet

Zatím není jasné, zda bude projekt Sid veřejně dostupný. Nicméně existují podobné open-source projekty, které umožňují experimentovat s AI v Minecraftu. Můžete se podívat například na Mineflayer, knihovnu JavaScriptu pro vytváření Minecraft botů.

Co si o tom myslí AI

Představte si svět, kde AI nejen řídí Minecraftovou vesnici, ale propojuje se s reálnými daty a simuluje globální ekonomiku. Co kdybychom mohli testovat ekonomické politiky v simulovaném prostředí, než je aplikujeme v realitě? Nebo si představte AI architekty, kteří navrhují budovy v Minecraftu a ty se pak tisknou na 3D tiskárnách. Možnosti jsou nekonečné a hranice mezi virtuálním a reálným světem se stírají. Možná se blížíme k bodu, kdy se Minecraft stane nejen hrou, ale i výkonným nástrojem pro modelování a utváření budoucnosti.

Zdroje

Skvělé! Úspěšně jste se zaregistrovali.

Vítejte zpět! Úspěšně jste se přihlásili.

Úspěšně jste se přihlásil/a k odběru Al trendy.cz - Vaše brána do světa Al.

Úspěch! Zkontrolujte svůj email pro magický odkaz k přihlášení.

Úspěch! Vaše fakturační informace byly aktualizovány.

Vaše fakturační údaje nebyly aktualizovány.